Productieprocessen en -uitrusting optimaliseren met Bekaert Engineering

Bekaerts engineering afdeling ondersteunt ons hoogkwalitatief productenaanbod door alsmaar efficiëntere machines te ontwikkelen. Deze afdeling is een globale organisatie met een netwerk van ingenieurs en technici in België, China, India, Slovakije en Brazilië. Zij ontwerpen, produceren, installeren en onderhouden het machinepark voor onze fabrieken wereldwijd.

Bekaerts engineering activiteiten zijn op wereldwijde schaal georganiseerd, niet alleen in de ontwerpfase, maar ook voor assemblage en voor het beheer van onderdelen en onderhoud. Nieuwe machines die door Bekaert Engineering ontworpen werden, zorgen voor prestatieverbeteringen op verschillende vlakken zoals productkwaliteit, prestatievermogen, kostenefficiëntie, ergonomie en de impact op het milieu.

De eerste loodvrije verzinkingslijn werd ontwikkeld en in gebruik genomen in Peru. Verschillende walslijnen werden ontworpen en geïnstalleerd in onze fabrieken in België, Slovakije en Brazilië. Bekaert Engineering ontwikkelde ook automatisatie-uitrusting zoals robotica voor het verplaatsen van bobijnen.

Engineering in een notendop

• 4 pijlers: ontwerp, montage, opstart en onderhoud.
  • Een multidisciplinair team werkt in de engineering vestigingen in België, China, India, Slovakije en Brazilië.
  • Geïntegreerde leverancier van sleutel-op-de-deur oplossingen voor productievestigingen.
  • Een duidelijke focus op de verlaging van energieverbruik en op milieuvriendelijke oplossingen.

Eén van de elementen waarin Bekaert zich onderscheidt van de concurrentie is het feit dat we op globaal niveau een engineering afdeling hebben die volledige fabrieken en productielijnen ontwerpt en ontwikkelt.